Mali Lošinj

Mali Lošinj

Mali Lošinj je největším městem na ostrově Lošinj a s cca 7000 obyvateli největším ostrovním městem na Jadranu. Mali Lošinj je významným přístavem, jelikož se nachází na plavební trase mezi Istrií a Dalmácií a je jedním z hlavních turistických a námořních center chorvatského Jadranu. Ozdravné vlivy ostrovního podnebí, teplé moře, překrásné zátoky a vynikající infrastruktura ho zařazují na samotný vrchol evropského turistického žebříčku.

Mali LošinjVe městě je rušný a oblíbený přístav pro jachty – marina Mali Lošinj. Stará část města Mali Lošinj se nachází v závěru rozlehlého zálivu. Z památek rozhodně stojí za zmínku tzv. kapitánské domy a domy bohatých rejdařů uprostřed krásných zahrad, kostel sv. Martina z 2. pol. 15. stol. (dnes hřbitovní), benátská pevnost z konce 15. stol., antická bronzová socha Apoxyomena, řeckého atleta, nyní vystavená v záhřebském muzeu „Mimara“, po rekonstrukci muzea ve městě Mali Lošinj bude vystavena v paláci Kvarner na lošinjském nábřeží.

Za koupáním můžete vyrazit na koupaliště v zátoce Čikat u stejnojmenného poloostrova (15 min chůze západně od centra města), které je nejnavštěvovanější. Pláž má pozvolný vstup do moře a je z drobnějších oblázků nebo z hrubého písku, na okrajích pláže a podél pobřeží jsou vybudována betonová plata s umělými vstupy do vody. Pobřeží je hustě lemováno borovým lesem. Nedaleko koupaliště v zátoce Čikat, u hotelů Aurora a Vespera (20 min. chůze jihozápadně od centra M. Lošinje) se nacházejí oblázkové pláže Veli Žal, Sunčana uvala a Borik.

V letovisku Mali Lošinj se každoročně, v červenci a srpnu, pořádá Lošinjské kulturní léto (Lošinjsko kulturno ljeto) v jehož rámci se konají nejrůznější výstavy, koncerty, divadelní představení, vystoupení folklorních skupin, včetně koncertů dalmatských pěveckých souborů – tzv. klap, tanečních skupin, koncerty dechových orchestrů s průvodem mažoretek aj.

Oficiální stránky města Mali Lošinj
Oficiální stránky ostrova Lošinj, kde mimo jiné najdete i interaktivní mapku letoviska Mali Lošinj, která obsahuje popisky pláží, památek města, okolních ostrovů a měst s možností přiblížení (po klinutí na šipky se mapka přesune na Vámi zvolené místo). Můžete si tak podrobně prohlédnout město, pláže, památky i okolní letoviska.

—————————————————————————————-

Recenze Mali Lošinj

Recenze k letovisku Mali Lošinj naleznete v příslušné rubrice příspěvků od návštěvníků stránek nebo v komentářích přímo pod tímto článkem.